2011-10-22

Från det ena till det andra

Sitter här på morgonkvisten och känner mig något nyförälskad. Inte har det att göra med att fru Witsman skickade upp mig kl 06.00 med en skrikande unge. Nej, jag satt här och passade Mini-Lee och började tänka tillbaks till vad det var som fick mig att förälska mig i Wiveka Witsman och vad det är som gör att jag fortfarande kan sitta och titta på henne i smyg i TV-soffan och bli så där infernalisk varm och glad (och sugen).

Och nu har dessa tankar gjort mig helt nyförälskad och jag funderar på om det skulle fungera att skicka in alla ungarna till grannen och krypa ner bredvid henne.

Sen skulle vi nyförälskat sova typ tre fyra timmar tills vi vaknar av oss själva. Sen skulle vi passionerat älska med varandra gång på gång. Ja, det eller passa på att åka in och handla presenter till Lill-Ville som snart fyller år. Eller byta däck på bilarna. Eller dra till Ikea och få handlat de där j-la skåpen som vi pratat om i ett år. Kanske tagit en runda in till stan och köpt nya jeans och andra kläder som saknas i garderoben. Har nog något paket som ligger och väntar på Ica, och då kunde vi passa på och storhandla, inte glömma blöjor för det blir billigare om man köper över trehundra. Har behov att plocka upp alla leksaker som dräller. Då borde vi nog ta hem ungarna igen så att de kan hjälpa till på ovanvåningen. Måla plank. Kan man göra det så här års?  Och bilen ska på verkstad.


5 kommentarer:

  1. Underbar läsning!!
    Håller tummarna för att ni lyckas få era timmar snart...och använder dem RÄTT! :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hahaha, underbart, the life of a småbarnsfamilj... Fint att du kan hitta tillbaka till nyförälskelsen trots späckad to-do lista. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram mot att spendera hela lördagen med Hjärtat. Vi kanske inte alls ligger, men känslan av att vi kan om vi får lust, räcker för mig.

    Jag tror det kallas kärlek.

    SvaraRadera
  4. Låter ganska mysigt allt det där tycker jag:)

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte skriva underbart, men det verkar så mainstream.

    SvaraRadera