2009-08-21

Herre Jesus vad nyckelpigor

Vi hade lite olika teorier, jag och fru Vivecka, om vad den extrema invasionen av nyckelpigor för några veckor sedan berodde på. Fruns teori bygger på ideer om att en fuktig vår gjort att det blivit många bladlöss, vilket är nyckelpigornas huvudsakliga föda, kombinerat med vindförhållande som fått många att hamna just här.

Jag trodde mer på att den apokalyptiska iden jag haft sen ungdomen nu hade initierats. Jesus kommer helt enkelt tillbaks till jorden som en miljard nyckelpigor, färgar alla svarta får gula av nyckelpigekiss så det är lätt för Satan att plocka med sig alla som ska den vägen.

På bilden verkar vår frälsare ha hittat tydliga tecken på synd i form av herr och fru Wistmans skor.

Det krasade av Guds nåde när vi gick hem.

Lutar lite åt att frun hade rätt denna gången

...

7 kommentarer:

  1. Äckligt som fan :/

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du borde skriva viväcka som i Terry pratchett böckerna :D

    SvaraRadera
  3. Det var annars en väldigt bra och trovärdig teori du hade.
    Äckligt i vilket fall som helst!

    SvaraRadera
  4. Lady Writer: Skorna eller nyckelpigorna eller min apokalyptiska ide?
    Fredrik: Bäää? Du tror mer på den traditionella kristna iden med fåren och lammen...
    Thiah: Man bör inte viväcka den björn som sover.

    SvaraRadera
  5. Gun: Konstigt. Din kommentar fanns inte på plats när jag skrev mitt inlägg. Rätt tidig du är. Eller sen.

    SvaraRadera
  6. Pigorna på marken är äckliga. Så nu är skorna också äckliga för att de har varit på dem. Jag skulle lämnat skorna där utan att göra ett ljud och aldrig mer pratat om det här.
    Men om skorna låg på er tomt som jag förstår så är det enda rätta att bränna upp allt du äger för att glömma det här.

    SvaraRadera