2009-10-19

Då blir jag uppfylld av det märkliga

Om det bara hade blivit lite större respons till mina vackra sånger skulle jag idag kunnat presentera nästa sång i det storartade projekt jag planerade. Men jag har insett att jag berör fler människor genom att släppa en fjärt i min hem än genom att lägga ut mina sånger på You-tube.

Så ni får inte höra ett skit, varken av mina fjärtar eller mina vackra sånger. Men det hindrar inte mig från att avslöja vad nästa låt i projektet skulle varit.

Jo, ni fattade väl liksom att den röda tråden var att göra om texterna till en känd låt under temat " Om [originalartist]...". Dom två första låtarna hette "om Lisa varit Vokalissa" och "om Lisa hade träffat en sockerbagare istället".

Den tredje inspelningen skulle varit "Om Ulf hade varit homosexuell". Texten skulle varit en originaltext där jag endast ändrar ett enda ord. Här är texten. Vilket ord är ändrat från Uffe-puffes text?



Det finns dagar då jag tvivlar på
allt det som jag ville gjort
och allt det som jag ville nå
man tror man kan räkna ut hur allt ska bli
men man får allt ha en jävla tur
och ett spel som är stämt i dur
och inte minst min vän en hygglig fantasi
Det har nog hänt att jag känt för å lämna landet
men det är inte så lätt att slita bandet
det bor en viking i mitt blod
jag är både tungsint och rastlös
och lika svart som åkerns jord


Men när jag kysser Harry
är jag fri från alla hämningar
När jag kysser Harry
försvinner alla främlingar
då är vi alla och envar
allt vi har
och vi lever här och nu i denna stund
När jag kysser Harry
är jag tätt intill det verkliga
när jag kysser Harry
blir jag uppfylld av det märkliga
i att finnas till
och allt jag vill
är och leva låta leva livet ut

9 kommentarer:

  1. Skulle det där vara svårt? Jag som inte ens gillar Uffe-puffe vet att det är Havet som är Harry :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, meningen var inte att det skulle vara svårt. Jag tyckte bara det var himla kul att texten passar så bra in på en som vill komma ut ur skåpet och kyssa harry och bli uppfylld av det märkliga.

    SvaraRadera
  3. Den skulle passa bra på vilken komma-ut-ur-garderoben-tillställnig som helst. Till ett gay-bröllop kanske.

    SvaraRadera
  4. Gun: Bra idé! Särskilt i dom fallen att någon av brudgummarna heter Harry!

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Det går inte att byta namn i texten eller...?

    SvaraRadera
  6. Gun: Jag har funderat mycket över det där om man skulle kunna byta ut namnet och ändå ha kvar den rätta känslan. Jag har bestämt att det går att byta ut mot Halvar och Haldur. Harriet går också, men det blir ju inte mycket homosex av det.

    SvaraRadera
  7. Die Quelle: Jag vill nog veta lite mer hur Sven ser ut innan jag godkänner honom

    SvaraRadera