2009-10-20

En helt naturlig konsekvens av min storhet!

Ja, jag blir givetvis glad för det stöd jag alltid får av mina läsare när jag levererar mina högkvalitativa konstnärliga alster. Kolla till exempel här vad Sus och Anders Jacobsson skiver för starkt positiva kommentarer om min finstämda dikt för och emot sommaren:


Sus har fått fatt i det att mina dikter liksom har många bottnar. Precis som Shreek består mina poem av den ena nyansen efter den andra likt lökens lager.

Och för Anders Jacobsson får ju till och med perfektionen i mina ord reella konsekvenser. Tänk vilken coool destruktiv prestation att skryta med när jag träffar nya bekantskaper:

-Hej, William Wistman heter jag. Mellanchef i en stor nordisk finanskoncern. Privat umgås jag med familjen och skriver små rimmande dikter. Det var för övrigt jag som fick Anders Jacobsson att sluta sin författarkarriär.

Nu blir jag dock lite osäker på hur vi ska kunna följa upp Anders på det han lovat. Kan vi inte istället bara bestämma att alla eventuella framtida intäkter för eventuella litterär verksamhet tillfaller mig? Så behöver vi inte vara så konservativa med att det ska vara ett totalstopp. Vad säger ni?
...

3 kommentarer:

  1. Du kanske ska ligga lågt med att tala om att du fick Anders att sluta skriva. Vi är många som gillar det han gör.

    Likt lökens lager...jag får tårar i ögat.

    SvaraRadera
  2. Sus Klurar: Vi är onekligen många som gillar det han gör. och nu kommer jag ju med ett konstruktivt förslag som gör att han kan fortsätta som om inget hade hänt.

    SvaraRadera
  3. Som att du vill ligga med din blogg då?
    Fortsätt bara som att ingenting har hänt.
    Det blir nog bäst så.

    SvaraRadera