2009-10-01

Jag vänder ett blad in i höstens mörker

En kvinnlig bekant, som är singel, hade en filosofisk etisk monolog med mig om att hon borde vänta med att ligga med någon tills efter hennes trettioårsdag som inföll någon månad efter den nu beskrivna diskussionen.

Hon menade att det vore mycket bättre att nästa kille blev nr 1 i den nya åldern snarare än nr 15 i den gamla åldern.

Så var det något med att det i beräkningen på 15 fanns tre nivåer; 1. kyssas, 2. hångel och 3. sex. Nivå 1 ingick inte i beräkningarna, så de femton var alltså hångel eller sex. Jag fick lite mer info kring definitionerna. Sex var detsamma som samlag, och därmed fanns även grav petting med i definitionen av hångel. Konstigt, tänkte jag, så där var definitionerna inte på min tid. För på min tid hade vi ju allihop hår på kroppen och använda endast ett hål (eller två om man råkade på nån Hollywood-wannabe. Men aldrig tre) så mycket kan ha hänt sedan dess. Jag valde därför att tiga.

Jag har väntat på det rätta tillfället att få använda hennes metod själv. Och äntligen är den applicerbar i mitt liv. Jag kommer posta detta inlägg, inte som nummer 100 i September utan som nummer 1 i Oktober.

Välkomna in i höstens mörker!


...

4 kommentarer:

  1. ...och då får du oktobers första kommentar från mig!

    Du, jag skrattade hela vägen till sängen av din kommentar igår. Ska bli mig ett sant nöje och se ifall maken noterar det. Eller ja, det gör han, men frågan är om han säger nåt..

    SvaraRadera
  2. HAHAHA! Vilka regler! Varför inte ta för sig när man vill det och låta bli när det inte känns riktigt bra? :D

    SvaraRadera
  3. Menade hon då att dessa 15 var under hennes 29-åriga liv eller hennes 29:e år?
    Undrar jag.

    Nu blev jag nummer tre och att kommentera och därmed inte värd att bli ihågkommen antar jag...

    SvaraRadera
  4. MonasUniversum: Va bra. Jag gillar när du skrattar.

    Egoinas mamma: Och absolut låta bli när man inte får. Det lever jag efter

    Kattis: Jag var ju såklart generat röd upp över öronen och vågade inte fråga. Men jag är rätt säker på 29:e året. Du är alltid värd att bli ihågkommen.

    SvaraRadera