2010-10-31

Tillkännagivande om namn och Jesu namn

Hon ska döpas idag, Ella-Emma. Men det blir Alice. Vi har tänkt oss att vi köper grannens hus så kan hon ju bo där, precis som i sången.

Ni får gärna be en bön för att det går bra för mig i kyrkan idag när jag ska be en bön för församlingen:

Gud vi tackar dig för våra barn.
(Dig och mina livskraftiga spermier)
Tack för gåvan du har gett
(att jag får upp den trots min höga ålder)
och förtroendet du har visat oss.

Ge oss ömhet, fasthet och lugn
(och lite hånky-tånky i varje fall typ två gånger i månaden)
Hjälp oss att ge din kärlek vidare
till de barn som vi har fått ansvar för.
I jesu namn.
Amen.

Jag är väldigt orolig att jag kommer säga i Jesus namn istället för i jesu namn. Tror ni prästen och jesu blir arg då?

10 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du tar med parenteserna!

    SvaraRadera
  2. Alice är jättefint. Lycka till med bönen. ;)

    SvaraRadera
  3. Jättefint namn!
    Och jag är övertygad om att du kommer briljera i kyrkan. :)

    SvaraRadera
  4. Fint namn, önskar att jag hade fått vara där:)

    SvaraRadera
  5. Alice skrek genom hela akten, jag bad för glatta livet utan att staka mig och utan parenteser, trettio släktingar bjöds på hemmasmörad smörgåstårta och sju sorters kakor. Nu är vi rätt så duktiga på det här med dop. Vi kan köra fler gånger om det behövs...

    SvaraRadera
  6. Encore ska det tydligen stavas:)

    SvaraRadera
  7. Encore? Det är ju ett klädmärke.

    SvaraRadera
  8. Era kunskaper kring ordet encore gör att jag får en kall kår längs ryggen.

    SvaraRadera