2010-12-13

Inget särskilt att hitta på

Jag tycker det är kallt. Väldigt kallt. Och då uppskattar jag kanske inte i den grad jag borde en utomhusbaserad luciauppvisning på dagis. Jag tror jag förfrös stortån. Jag sitter med den nedstoppad i en mugg kaffe nu. Det var svärmor som påstod att det är så det går till enligt bondepraktikan. Men jag anar att hon luras, för frun fnittrar så här bredvid. Ska man dricka upp kaffet efteråt? Det blir ju inte särskilt gott, för det hinner bli kallt.

Många tror att arkilleshälen sitter på benet, men jag slog upp det och det visade sig att den sitter på en sedan länge död snubbe. Han var rätt duktig på att slås. Det är inte jag. Det är min... min... ja min enda svaghet. Minns inte nu vad man brukar kalla det.

Man skulle varit Mel Gibson. Han kan hypnotisera hundar. Det verkar praktiskt i vårt kvarter. Då skulle jag hypnotiser dem att bajsa inomhus hos alla hundägare som skiter i att plocka upp hundarnas skit på stigen in till dagis.

Jag tänker att man borde kunna göra det där programmet pensionärsjävlar betydligt roliga om dom som skrev manus hade lite roligare humor. Iden är ju fantastisk!

1 kommentar: