2010-12-27

Snusket är över

Jag har inte snusat idag. Eller jag borde kanske börja från början så ni hänger med?7

Alltså jag slutade snusa på riktigt när Lill-Ville var nyfödd. Det kändes inte alls bra att stoppa in en lillfinger full av snus-klägg i hans mun (till er som inte har barn; en mans lillfinger som stoppas in i barnets mun och trycks lite lätt mot gommen är för barnet troligen lite samma känsla som en bröstvårta. Lill-Ville blev i alla fall lugn av det). Så jag slutade snusa efter 15 år eskalerande prillande.

Detta året har väl inte helt fungerat smärtfritt för mig. ålderskris och hormonkrig och dagisverksamhet och tufft på jobbet. Och plötsligt, satt jag där med en prilla ständigt under läppen igen.

När fru Witsman kom på mig lovade jag sluta igen innan året är slut. Och nu är det inte mycket att ge på. Så idag har jag inte snusat. Ingen bra dag idag.

1 kommentar: