2011-05-07

Tur och retur sur

Låt mig sammanfatta i så kallade bullit points:

* Åkte till Bauhaus drive in, slängde in 5 stora säckar plantejord (99 kr) och en ogräsrensare (147 kr)
* Skulle betala och upptäckte då att jag tagit Lill-Villes plånbok innehållande 87,50 samt 5 pokemonkort varav två var dubletter.
*Misslyckades övertyga den unge mannen på Bauhaus att jag skulle få 5 säckarna för 87,50 + ett Charmander pokemonkort (50 HP)
*Packade av 5 stora säckar plantejord samt en ogräsrensare och lämnade Bauhaus.
*På hemvägen tävlade jag med en motorcykel på väg mot Danmark tills någon plastdims under bilen lossnade och började skrapa mot marken.
*När jag hämtade plånboken delgavs jag nytt uppdrag genom överlämnade av inköpslista till Ica.
*Felfritt besök på Bauhaus
*Händelselös färd till Ica
*Inne på Ica insåg jag att inköpslistan samt mobiltelefonen är i bilen. Handlar på känsla (resultat 75%, vilket jag (men ej frun) är nöjd med).
*Äntligen hemma avemballerade jag ogräsrensaren och skar då ett djupt sår i höger långfinger.
*Fick [trädgårdsarbetes samt inoljning-av-möbler och trädäcks]-förbud pga infektionsrisken
*Fick en lime på foten

PS. Det sista var inte särskilt obehagligt, men jag tänker mig att det är intressant kuriosa för alla mina läsare att grannpojkens bus idag gick ut på att smyga på familjen Witsman och kasta diverse frukter på oss. Vi är inbjudna till grannarna idag och jag kanske då får någon logisk förklaring till detta beteende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar