2011-08-28

Vin-varning

Jag vill å det kraftigaste varna för pomerol-vinet Chateau Haut-Maillet i 1500 ml utgåvan. Jag vaknade i natt med ett maginnehåll som inte visste vilket riktning det skulle ta. Efter ca en timme hade det bestämt sig för att fortsätta nedåt och jag fick några timmars sömn.

När jag här till morgonen läste på flaskan visade det sig till min förskräckelse att det innehöll en ansenlig andel alkohol. Förskräckelsen fortsatte när värdinnan berättade om hur denna alkohol hade förvandlat mig till en betydligt mindre attraktiv make och värd. Vi konstaterade också att gästerna som också intagit drycken nu låg utspridda över vårt vardagsrumsgolv.

Vi talar om en dryck med så kraftig effekt att jag för första gången i mitt fyrtioåriga liv inte haft en enda tanke på sex på en hel förmiddag. Som tur var kom Kvällspostenkillen och bilagans bild på en naken Jennifer Aniston hanterade snabbt den problematiken.

1 kommentar: