2011-08-30

William Witsman och Pal Zileri går skilda vägar

Efter sex år tillsammans har William Witsman och Pal Zileri valt att gå skilda vägar. Vi på Tisdagsavisen ringde upp William för att få veta vad som hänt

Tisdagsavisen: Hur känns det William.
William Witsman: Rätt okej. Detta är något som växt fram över några år och både jag och Pal Zileri var överens.

Tisdagsavisen: Vad hände egentligen?
William Witsman: Jag tror att Pal Zileri önskade lite mer lyx och glamour och den vardag jag erbjöd slet på henne. Sen tror jag också att vi bara växte ifrån varandra. Eller mer specifikt växte jag nog ifrån Pal Zileri.

Tisdagsavisen: Och vad sker det nu?
William Witsman: Jag har redan skaffat ny. Vet ej vad som händer med Pal Zileri.

Tisdagsavisen: Det sägs att du ljugit för din fru om Pal Zileri.
William Witsman: Ja hur visste ni det? När jag kom hem med Pal vågade jag inte säga hur mycket jag betalat för henne. Jag ljög och sade halva beloppet. Fru Witsman tyckte det var allt för dyrt för en kostym. Hoppas hon inte läser er avis...

Tisdagsavisen: Kan du berätta om första gången du såg Pal?
William Witsman: Man kan säga att jag träffade Pal innan hon fanns. Jag pekade på ett mönster och sen stod två italienska skräddare och mätte mig i alla dimensioner. Några veckor senare kom jag och hämtade henne. Hon var så tunn och mjuk och passade så underbart med min kropp.

Tisdagsavisen:
Kan du berätta om något trevligt minne med Pal?
William Witsman: Det mest romantiska var nog alldeles i början, en nyårsafton när Pal och jag dansade med fru Witsman och fru Witsman viskade in i mitt öra att hon älskade mig. Sen har det ju blivit en del bröllop och bjudningar med goda vänner för mig och Pal. vi har helt enkelt haft jävligt kul ihop. Men inga begravningar. Pal vägrade hänga med. Det har mest blivit Oscar som hängt med mig på sådana tråkiga tillställningar.

Tisdagsavisen: Vad var det bästa med Pal Zileri?
William Witsman: Att ha henne var som att gå i kejsarens nya kläder Alltså innan han kommer på att han är naken.

Tisdagsavisen:
Och det sämsta?
William Witsman:
Jag var alltid så orolig för henne. Att jag skulle spilla på henne eller gå emot något och hon skulle rivas. Och allt sånt hände ju också. Hon fick en stor reva på benet som inte blev riktigt bra när man sytt ihop henne.

Tisdagsavisen: Då får vi väl säga tack för all glädje du och Pal Zileri spridit genom åren!
William Witsman: Det har varit ett nöje.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar