2011-09-16

Jag fixade in en tjej på SVT

För er som inte vet det, jag har en hemsida om att vara svensk i Danmark. Där erbjuder jag massmedia att kontakta mig om de vill få tag på människor med danmarkskoppling. Då och då får jag också förfrågningar från journalister och andra.

Nu gör jag så klart inte detta för att jag är så himla snäll. Nej, jag gör ju det för att själv få komma i tidningen och medverka i TV. 

I måndags hade jag ett mail i inboxen från SVT. Dom ville få kontakt med en "vanlig svensk" som kunde komma till gomorgon sverige idag och tala om det danska valet. Jag funderade i en halv sekund om jag skulle ställa upp. Så räknade jag ut att de nog inte ville ha en person som högst kan räkna upp två danska politiker, däribland Mogens Glistrup som väl är både död och begraven för länge sedan.

Så jag valde att fråga runt i mitt svensk-danska nätverk. Nu när jag kom hem såg jag till min glädje ett mail i inboxen där SVT tackade mig för hjälpen. Någon av "de mina" har varit i TV i morse. Vet inte vem ännu...

Jag känner mig nöjd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar