2011-09-04

Ovälkommen i chefens hus

Sena lördagsfester och tidiga söndagsdop. Ingen bra kombo. Det har verkligen varit en sväljdag idag.

Igår var det cykelfest där vi och 90 andra i byn cyklade runt till varandra och åt och drack. Jag kan vara så himla trevlig att folk blir förälskade i mig och skriver insändare om det hela. Men sen kan jag vara så skitjobbig att dom runt omkring mig börjar skära sig i handlederna. Satt bredvid en VD för ett mindre bolag och frågade ut honom i diverse ledarskapsfrågor. Jag märkte inte att jag blev jobbig, men efter en stund undrade han argt varför jag frågade ut honom; -Är du psykolog eller nåt?

Efteråt samlades alla 92 på en restaurang för dans och lite mer dricka. Jag såg på VD:n att han undvek mig. Jag kände mig som en dörrmatta...

Idag i herrens hus kom jag insusande med solglasögon och whiskeyodör. Gud vred sig 180 grader där uppe i sin himmel och jag kände mig som en dörrmatta...

Nu ska jag bara lägga Mini-Li sen ska jag själv gå och lägga mig...




2 kommentarer:

  1. Vem bryr sig om en VD för ett mindre bolag?

    SvaraRadera
  2. Kanske det Fredrik. Men du känner ju till några exempel på andra yrkesgrupper som reagerat på samma sätt som VD:n.

    SvaraRadera