2011-09-02

Som det blåser får man ligga

Signe: som det blåser idag!
Bertil: hm

Signe: det blir nog regn framåt eftermiddagen
Bertil: aha ja

Signe: men igår blåste det ännu mer, det var väl nästan storm va?
Bertil: eh

Signe: visst var det starka vindar igår Bertil
Bertil: sluta nu Signe jag koncentrerar mig.

Signe: det skulle visst bli lite varmare senare delen av augusti
Bertil: aha

Signe: nej det blev inte en så solig sommar som vi hade hoppats eller hur Bertil
Bertil: nu får du faktiskt hejda dig Signe annars får jag inte söndagskorsordet färdigt.

Signe: efter en hel vecka med regn och blåst så borde det väl snart kunna mojna.
Bertil: amen för helvete Signe. Om du inte slutar älta väder så kör jag in en stavmixer i käften på dig. Om du inte slutar störa mig och mitt korsord så ska jag tortera dig med en bågfil och citronsaft.Om du inte kommer på något annat att tala om så doppar jag din tunga i ozon och tuttar fyr på den, och om det inte brinner ska jag stampa ut din tunga med en kötthammare tills den ser ut som en schnitsel. Är det förstått? Har du fattat Signe?
Signe: jo det har jag.
Lång tystnad
Signe: nej Bertil jag kan inte. Jag står inte ut. Jag måste bara veta vad du tror om chansen för solsken imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar