2009-08-29

Wistman betalar räkningar på fyllan

Jag vet att det finns många hundra tusen läsare där ute som kräver av mig att jag igen ska leverera ett superintelligent nattligt lördagsinlägg, men idag sitter jag mest och väntar på inspiration till att betala räkningarna.

För att komma i rätta stämningen dricker jag någon slags bosnisk starksprit som grannen tog med på vår succefulla bjudning härom sistens. Det var då när vårt andra grannpar i femtioårsåldern lite stolt beskrev att mannen ju var intresserad av fotografering och ofta hade med kameran på stranden. End om that discussion. Jodå, spriten är stark och smakar faktiskt lite av krut om jag får tillåta mig att vara dödgrävarsarkastisk.

Nu ska vi se. Go'bokens Förskolas förlag. W-boken 47,60 samt B-boken 47,60 plus porto och expeditionsavgift 26 kronor. 121,20. Okänt av vilken orsak vi började, och barnen gillar inte riktigt böckerna, och jag mailade dom faktiskt någonstans i mitten och sade upp abonnemanget men sen ringde en av deras skickliga outboundsäljare och lurade fru Wistman att det vore dumt att stoppa när det bara var 15 bokstavsböcker kvar. 1.818 kronor ut i havet. Men då är det i och för sig inklusive expeditionsavgiften då.

Tror ni förresten på att det liksom finns en expedition där någonstans som liksom tar ut en avgift som då företaget valt att vi som konsumenter då ska betala? Nixen pixen. Det var ju så klart bara en looser på ett företag som kom på att man kunde ta mer betalt, och sen har alla hakat på. Nu undrar ni kanske varför jag valde att kalla honom looser? Jo så här. Tänk så många miljarders miljarder all världens företag dragit in på denna avgift. Hur mycket tror ni killen som kom på det fick? Troligen gav dom honom några tior i löneförhöjning... Looser...

Rörtjänst AB. 5.085 kronor totalt. Men jag måste säga att det var rätt billigt debiterat för "stor rensmaskin R60". 130 kronor för den. Det behövdes deras kraftiga artilleri för att tränga sig igenom stoppet kan jag tänka. Inget mer att tillägga i ämnet. Vi går vidare till:

Telia Bredbandstjofräs 455 kronor. Undrar just hur jag ska debitera dom. Paketet dom felaktigt skickade till mig gick jag och skickade tillbaks till dom. Men eftersom dom inte hade sänt med en retursedel fick jag betala 199 kronor och sen ska man lägga till 100 spänn som det kostade att ta ut paketet. Jag tror jag betalar 155 kronor och ser vad som händer. Det blir nog bra det...

Eon gasavläsning: Oj då. "Lämna in din mätarställning innan 2009-04-10". Har det varit? Nu tycker ni jag är slarvig va? Men det är ju skit samma om gasnissarna debiterar för mycket ett tag, för jag får ju tillbaks pengarna till våren när jag ska läsa av igen. Och förlusten för mig med dagens ränteläge är ju mindre än Gobokens expeditionsavgift, så det kan kvitta.

Go'bokens faktura nr 2. F och G. Jag blir så trött. Bokbål vankas på Wistmanska tomten.

Svenska statoil 1.340 kr. Gläder mig åt rabatten på 15 kronor och 15 öre. Tack Norge.

Kommunen 1.260 kr. Rätt så billig för passning av två ungar. Hade blivit dyrare att hålla fru Wistman hemma i alla fall. Ja, ja, jag vet. Eller herr Wistman.

Ja, men det var hela högen. Då e man på topp igen. Känns lite osäkert bara just nu pga bosniska krutet. Måste gå in och morgonmoderera. Kan släppt till en eller två nollor för mycket här och där.

Fatta vad Go'boken skulle bli glada. Kan skita i att skicka ut skitböcker på flera månader.
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar