2009-12-12

No more hole in one


Jag kan inte så mycket om golf. Trots att det i min bransch formligen kryllar av golftokiga kostymnissar har jag helt undvikit att beblanda mig med sporten. En dag när jag inte är så bitter för det längre ska jag berätta den dramatiska historien om när jag för några år sedan fick en golfspelande fucking chef som omorganiserade bort mitt jobb och därmed tvingade mig söka mig till en ny arbetsgivare. Har faktiskt tänkt skriva bok om det en dag. Ett i handikapp hade han haft, sade dom. Jag ville ge honom ett handikapp.

Nog om det.

Egentligen hade jag nämligen bara tänkt skriva en kort kommentar på Sus inlägg. För även om jag vet väldigt lite om golf så vet jag så mycket att hur duktig man än är, den dagen man slarvar och slutar med hole in one; ja då är det bara att lägga av.

...

1 kommentar:

  1. Skål för alla hål man kan stoppa´n i...som Tommy Bohlin sa på...90-talet?

    SvaraRadera