2009-12-31

WW önskar god ny cirkel till er alla!

Tid kan vara som en lång linje mot horisonten. Där, på det ställe jag är kan jag se framåt mot horisonten, dit jag ska. Här, där jag är nu, hit kommer jag aldrig mer komma. Jag tickar av slag för slag, sekund för sekund framåt, äldre, klokare, gråare, förlorade möjligheter, tick, tack.

Tid kan också vara en cirkel, en cirkel som är själva orsaken till horisonten. Där, på det ställe jag är kan jag se framåt mot horisonten, dit jag ska, men jag vet att för varje steg jag tar kommer horisonten flytta sig ett steg runt, runt, ända tills jag igen har nått hela vägen och ser precis samma horisont igen. Här, där jag är nu, hit kommer jag igen om ett år. Vår, sommar, höst, vinter. Förnyade möjligheter, nya försök, mötas igen, helhet, kärlek.

Nyårsafton är en sån dag då jag känner i mitt hjärta att tiden, den är en cirkel. Här har jag varit förr, hit ska jag igen. Nu ska jag göra allt det jag inte gjorde i år. Nu får jag dom chanserna jag inte fick. Nu tar jag nya tag. Nu ska jag älska alla ännu mer. Nu ska det hända. Allt är möjligt...

...

1 kommentar:

  1. Jag har alltid sett året som en cirkel med nyår allra högst upp och midsommar längst ner.

    Gott Nytt År till dig WW! :)

    SvaraRadera