2010-01-04

Aftonbladetabstinens - Jag måste läsa bajs nu!!!

Jag har inte läst Aftonbladet idag (nr 9). Men jag har rätt fett med abstinens.

I bilen hem ringde jag en av mina gamla bästisar och talade en lång stund med hans mobilsvar. Uppdaterade lite om hur det är med oss, vad vi gjorde julhelgen och om barnens utveckling det sista året. Känns som att jag är på rätt väg med nr 7 också alltså.

I övrigt kan jag berätta att vi minsann arbetar på som vanligt på onsdag i Danmark. Ingen helligdag som det heter over there i Danmark. Ingen helligdag på helligetrekongersdag eller trettondagen som vi säger over here.

Noterar också att det är fler än moi som är oroliga att Sus slutar läsa pga att vi behöver strama upp lite runt höfterna (Sus skrev en kommentar här att hon vägrar komma hit om jag blir en GI-blogg).

...

6 kommentarer:

  1. Det är ingen röd dag i Norge heller, VAR i varje fall inte när jag bodde där.
    Sv: Du har rätt att jag kan missa något roligt upptåg, men det är också så att jag kan få mycket onödig kritik när jag blir tvungen att tacka nej till några, men inte andra. Jag håller inte med dig, bättre då att säga nej till alla. Sen är alla fria att försöka fiska trafik i min blogg, det tycker jag enbart är roligt. Direkt reklam för egen blogg går inte hem ändå, så det räknar jag inte som att "fiska trafik". Men alla måste ju få synas och det finns inte särskilt många andra sätt.

    Hahahaha! Du får så absolut INGEN länkning! Det är bara de som smörar som får det!

    SvaraRadera
  2. Det är nästan så att jag skulle kunna läsa dig trots att du skulle bli en GI-blogg.
    Observera dock.
    NÄSTAN!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. EM: Jag ger mig inte förrän jag hamnar på din korta vän-länk-lista. Ska bara lista ut hur jag ska göra. Har varit i kontakt med Gun för att få tips och råd ;-)

    Sus: Jag följer nog ditt råd att undvika för mycket vikt och måttfokus här. Men ner ska jag.

    SvaraRadera
  4. Fast du - i Danmark firar ni 'stora bededag' - det gör vi inte i Sverige.

    SvaraRadera
  5. Det har du rätt i Tigerlilja. Och som vi ber...

    SvaraRadera