2010-01-05

Nu fan ska jag accelerera som bloggare!

Jag tänkte lära mig skriva.

Jag har varit inne på nätboklådorna men det finns ju så många titlar på området att jag inte kan välja. Det ska gärna vara en bok som ger bra råd med exempel. Och den ska vara lättläst och intressant och inte för akademisk. Eller jo förresten den får gärna vara teoretisk, men inte torr. Kan Nya författarskolan av han Göran Hägg vara något? Eller borde jag läsa något om journalistik istället för om författarskap. Vette sjutton.

Jag vill bara lära mig skriva.

Har inte nån mer detaljerad tanke än? Måste man det? Skulle kanske mycket hellre vilja lära mig sjunga, men där saknas ju helt talangen. Kan lika gärna skicka en uttjänt oljerigg till sångpedagog. Eller skådespela. Det vill jag väl också. Men amatörmässigt tar det så mycket tid och den tiden har jag inte. Nej inga bra ideer, men jag måste ju få skapa.

Därför vill jag lära mig skriva.

Några bra ideer vad jag ska köpa för bok/böcker?
...

2 kommentarer:

  1. William. Nu är vi hos dig också...Välkommen till oss:
    http://frasigtvarordet.blogspot.com/2010/01/william-witsman-mycket-mycket-valkommen.html

    Nu ska jag läsa vad som skrivits bakåt i din blogg...förutom att du vill skriva :) //Ellen en av dom två från Fräsigt.

    SvaraRadera
  2. Man skall läsa saker som gör att ord blir roliga, punkt slut. För mig handlar det just nu om fjortisarnas bloggar, IRL och BTW etc. När jag var fjortis var seriösa romaner spännande eller John Irving med "Garp" eller "Hotel New Hampshire". Jag tror inte på att man kan lära att skriva riktigt bra, det måste komma från hjärtat och olika skrivstilar fångar just för att de kommer från hjärtat. Fanns det en facit så hade författarvärlden enbart varit en hög spekulanter. Eller?

    SvaraRadera