2010-04-04

Akvariefiskminne och graviditetshallucinationer

Jag har förberett mat hela eftermiddagen. Trerätters igen.

Denna gången har gästerna inte ringt och avlyst ännu. Men fru Witsman har en "föraning" om att dom har glömt bort det hela och inte kommer att dyka upp. Hon tror att mannen, som var den min fru inviterade, har missat att berätta för sin fru, och eftersom män har ultrakort akvariefiskminne innebär de inte har en aning att de ska hit.

Fru Witsman säger att jag minsann får ringa till dom och fråga var dom håller hus. Så där kvart över sex ungefär. Lite oklart varför det är min uppgift och varför hon lät arg när hon krävde det. Troligen för att det är en slags kollektivt fel på oss män.

Men den där "föraningen"... Jag vet inte jag. Kvinnlig intuition eller bara gravidetshallucinationer?

Den som väntar får svar. Antagligen med en jävla massa mat över igen...
...

2 kommentarer: