2010-11-20

Jultomten får vänta några veckor till

Jag har gått omkring i snart två dygn med mina julkalsonger. Det är inte direkt mina favoritkalsonger. Snarare de kalsonger jag oftast väljer sist av alla. Och härom dygnet fanns det bara julkalsongerna kvar i lådan. Nöden och rumpan har liksom ingen lag. Dom är inte särskilt bekväma. Det är av fladdriga boxertypen. Med gylf. Knappen är borta, vilket gör att jultomten ofta tittar ut. Finns det några snälla tomtenissor tänker den väl. Så man får mota in den igen och hänvisa till att det är flera veckor kvar till jul.

Men jag borde ha duschat idag och bytt kallingar. Vi har haft gäster här idag. Renliga och trevliga gäster. Och då bör man ju duscha. Och byta kallingar. Men det fanns inte tid till att duscha. Och det fanns inga nya kalsonger i lådan. Så jag har gått där och fyllt på vin, dukat fram och dukat av, representerat och varit trevligt. Och motat in jultomten.

Imorgon ska jag handtvätta ett par kalsonger utan gylf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar