2011-08-19

Förspel

Ikväll känner jag för att ta fram den billiga wiskeyn och sätta mig och fylleskriva ett så där märkligt osammanhängande inlägg. Jag har läst igenom några gamla sådana och jag underhålls faktiskt av det jag själv skrivit. Det är lite som att jag har delat med mig av en del av det osorterade innehållet i min hjärna. Ganska givmilt. Eller wiskey för resten. Whiskey heter det väl. Eller är det på ena språket det heter det ena och det andra på det andra. Men heter det inte burbon eller något sådant på det andra också.

Prinsessan gick ut lite väl tidigt för att meddela att hon har ett embryo till en ny tronarvinge. Lite som att hon bokade in till presskonferens under själva tillverkningen. Kanske bra så, det hade väl varit jobbigt för henne med alla skriverier när hon ulkar och mår dåligt över nåt rött band som ska klippas upp i någon ny satning i nån glesbygd.

Haha, nu visar Lill-Vivan sig själv på TV. Precis bakom The Moniker på barnprogrammet sommarlov. Det spelas in i närheten och dottern var där i morse. Visste ni för resten vad Moniker betyder. Jag hade ingen aning så jag slog upp det och blev väldigt förvånad. Nu har jag glömt det igen. Var det smeknamn? Det låter ju inte alls som att det betyder det. Lite som ordet banjo. Det låter ju inte alls som en liten gitarr. Det låter som om det är något snuskigt. Tycker jag. Få se om jag återkommer med lite stärkande innanför skjortan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar