2011-10-01

2011 Försäkringstjänsteman i komisk kortfilm

Två dagars ledarkonferens. Efter några timmars strategi och corporate business hade vi en riktigt trevlig eftermiddag. Dom hade fått dit proffs som skapat en studio. Vi fick några timmar på oss att skapa en dokumentär, reklamfilm eller en musikal. Vi fick sex minuter i studion som skulle klippas ner till två minuter. Senare på kvällen var det en mycket professionell Oscargala där alla tolv bidragen visades.Min grupp vann i kategorin "Humor" och jag fick mycket positiv feedback kring min briljanta tolkning av en byråkratisk försäkringstjänsteman.

Jag älskade skådespeleriet i studion.

Skit också, jag har valt helt fel yrke. Om jag bara fick chansen att byta här och nu. Är dom förresten inte lite väl få i den där humorgruppen kring Karatefylla?

3 kommentarer:

  1. Du vet väl vad man säger - det är aldrig för sent!

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland undrar jag faktiskt varför du ödslar tid på ett försökringsbalag. Det samma gäller mig ;)
    /Bling (med 10 år på firman-skrämmande)

    SvaraRadera
  3. Ibland undrar jag också. Men för mig är det logiska välgenomtänkta beslut som fått mig hit och behåller mig här. Kanske skulle en viss släng av ologik hjälpa mig härifrån...

    SvaraRadera