2011-10-04

First graf

Jag kan nästan inte hålla tillbaks tårarna. Här snackar vi om en djupt rörd försäkringstjänsteman. Och jag är ju inte bara det utan också en stolt fader.

I morse satt jag och läste en mycket viktigt och intressant rapport om den engelska försäkringsmarknaden när min äldste son Lill-Ville började ställa intresserade frågor om materialet. Jag visade honom en graf som beskrev utvecklingen i lönsamhet i olika produkter mellan åren 2007 och 2009.

Så otroligt överraskad och glad jag blev när Lill-Ville direkt förstod hur grafen fungerade. Vi snackar om en grej som många helt fetdumpar på i högskoleprovet (finns det fortfarande) och min son bara förstår direkt hur det fungerar.

Sen när han började skapa sin alldeles egna graf. Då blev jag så stolt att jag var tvungen att fotografera resultatet. Det blev till en beskrivning av utvecklingen i antal leksaker i kategorierna Beyblade, Lego och Pokemon som min son fått. Utvecklingen i antal Beyblade är något mysko. Det blev så för att han råkade börja skalan på 10.

Håll till godo.

--

5 kommentarer:

  1. Imponerande! Tror min egen mor skulle ha mentalt loggat ur så fort du börjat förklara.

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag blir ju helt mör i kroppen. Lovely!

    Han kommer att tacka dig då ni börjar med derivata.

    SvaraRadera
  3. En liten statistiker där.:)

    SvaraRadera