2009-10-03

Professor Moti som importansvarig

En av de största religiösa förebilderna i ett land i Afrika, låt oss kalla honom professor Ardul Moti, menar att försäljningen av konstgjorda mödomshinnor underminerar religionens moralsystem och att den manar till utomäktenskaplig sex och otukt. Han kräver därför dödsstraff för importörerna av produkten.

Mycket kan man tycka. Och man kan vara fördomsfri, och ha förståelse för kulturella skillnader. Men ett sånt utspel för i alla fall inte mig närmare professor Motis verklighetsuppfattning, Och det får inte mig att tänka att islam är den förlåtande religionen. Moti är inte den självklara frontfiguren för att skapa broar mellan religioner och kulturer. Sälja konstgjord mödomshinna för att sen dö?

Jag tror inte professor Moti är en särskilt trevlig man. Jag ser framför mig att professor Motis medhjälpare läser upp från importregistret:

Medhjälpare: Ja, det första ärenden gäller en firma som importerar kondomer.
Professor Moti: Döda dom!

Medhjälpare: Jaha, ja. Så har vi en som importerar trosor
Professor Moti: Döda dom!

Medhjälpare: Jaha, ja. Så har vi en som importerar gammal fisk
Professor Moti: Döda dom! Och alla andra som importerar. Döda dom! Döda alla som exporterar också. Döda alla som gör fel. Döda alla som gör något. Ta livet av dig själv.

Medhjälpare: Jaha, ja. Jamen då får du gå igenom resten här själv då


.... Ps: Alla rasister kan bespara sig att kommentera, för jag tar bort er skit igen

2 kommentarer:

  1. Men han är åtminstone konsekvent...

    SvaraRadera
  2. Jo det måste vi ge honom kredit för. Konsekvent och snart helt ensam...

    SvaraRadera